BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, February 17, 2011

Amarah...

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera...

Andai kata aku tidak memikirkan setiap apa yang ingin kukata...pasti sudah berbakul @##%^^&**((@###!!!!!. Namun, aku bersyukur kerana aku masih boleh mengimbangi rasa hati dan akal budiku.Alhamdulillah.

Terkadang...aku juga bagai ingin menjerit (menengking barangkali..)Tapi, sekali lagi kesantunan yang berakar umbi dalam diri tidak mengizinkan aku berbuat begitu.

Terkadang...aku terasa penat menjadi orang sebaik aku (peerrrggghhh!!! perasan habis) Penat kerana setiap satunya tidak sesedap rasa. Namun aku bersyukur, sekurang-kurangnya aku masih tahu adap susila. Kehebatan hidup tidak sepatutnya menghakis akal budi. Malanglah mereka yang menjangka dengan kebiadapan itu mereka seakan hebat berbanding orang lain.

Tetapi, biarlah mereka dengan dunia mereka. Cuma sesekali apabila mereka mengganggu ekosistem kehidupan aku, aku pastinya tidak duduk diam. Namun, orang bijak akan mendepani setiap satunya dengan kebijaksanaan dan bukannya dengan emosi yang keterlaluan.

Maka dalam kemarahan ini, aku bersyukur kerana Tuhan menguji aku dengan cabaran ini. Sekurang-kurangnya aku tahu yang aku masih sedar diri...masih diri aku sendiri. Aku berdoa mudah-mudahan aku diberikan kekuatan untuk terus berlapang dada menempuh setiap satunya yang menguji kesabaranku. Mudah-mudahan Allah berikan aku kekuatan. InsyaAllah...

0 comments: