BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 1, 2011

Alhamdulillah

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera.

Setelah mengambil sedikit masa untuk berdukacita, akhirnya aku tahu bahawa masanya sudah tiba untuk aku terus melangkah. Kadang-kadang untuk melangkah itu kita mengambil sedikit masa untuk meyakinkan diri sendiri. Bukan meyakinkan diri untuk pergi, tetapi meyakinkan diri untuk berani meninggalkan apa-apa yang dulunya terlalu dekat dan bermakna dalam kehidupan kita. Sememangnya ianya bukanlah satu pengalaman yang menarik, bahkan terlalu memeritkan. Namun, itulah kehidupan.

Demi aku yang masih hidup, aku tahu bahawa hidupku tidak ternoktah dengan episod luka itu. Meski parutnya masih merah, aku yakin aku mampu mengharunginya. Sesiapapun pastinya pernah luka, kecewa dan menderita...kan? Tapi aku yakin, tidak semua akan kekal hidup dalam kedukaan. Aku sendiri tidak mahu menjadi seorang yang berjiwa walang! Cukuplah!

Hari ini, aku tinggalkan di sini secebis kenangan dukaku. Ditinggalkan tidak semestinya dilupakan. Mustahil kita mampu melupakan sesuatu yang pernah mewarnai hidup, tapi...sekadar aku mengingat dan tahu agar aku tidak terpedaya buat kali keduanya. Mudah-mudahan aku diberikan kekuatan untuk meneruskan perjalananku. Mudah-mudahan juga pengalaman itu mengajar aku untuk lebih waspada dan berhati-hati. Terima kasih Ya Allah kerana memberikan aku nikmat hidup sekali ini. Alhamdulillah

0 comments: