BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, January 13, 2011

Senyum dan tangis...

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera.

Sudah masuk minggu kedua dalam tahun 2011. Meski baru sekejap, pelbagai kisah sudah dialami. Pastinya kisah itu pelbagai...kan? Aku sentiasa berdoa mudah-mudahan kehidupan kita semakin baik. Hari ini lebih baik dari semalam dan esok pula lebih baik dari hari ini. Hasrat yang sangat klise...

Apapun, ternyata hidup ini suatu yang terkadang memang tidak mampu kita jangka. Seketika aku terleka. Aku riang dan ketawa bagai kegembiraan itu milikku selamanya. Aku bagai terlupa bahawa lawan ketawa itu menangis.

Maka...akhirnya aku menangis. Kegembiraan itu jugalah yang menghantar duka buatku. Ketawa itulah juga menjadi airmata di hatiku. Namun, aku bersyukur kerana aku masih boleh mendepaninya. Meski sakitnya berbekas, tapi aku tahu hidup perlu diteruskan.

Tidak ada apa yang perlu dikesalkan. Sesungguhnya inilah kehidupan. Aku pasti kelukaan itu mengajar aku untuk lebih berhati-hati. Kelukaan itu juga membentuk aku untuk lebih kuat...InsyaAllah.

Pada saat aku terluka, aku masih besyukur kerana aku telah diberi peluang untuk ketawa. Kegembiraan itu pastinya membahagiakan. Dan kedukaan itu masih tidak mampu memadam kegembiraan yang seketika itu. Namun, kegembiraan itu juga tidak dapat menutup kelukaan itu. Maha suci Allah yang memberi aku peluang untuk bangkit dari lena yang panjang. Alhamdulillah.

Selepas ini, pasti akan ada lagi dugaan dan cabaran yang bakal mewarnai hidupku. Pelangi petang meski mengasyikkan, pasti pergi jua. Sehebat mana mentari, sinarnya pasti sirna jua kala malam melabuh tirainya. Segelap mana pun malam yang kelam, esok pasti datang dengan seribu seri. Begitulah...

Semoga aku diberikan ketabahan, kekuatan dan kelapangan hati dalam menempuh kehidupan ...InsyaAllah

0 comments: