BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, January 27, 2010

Kisah tupai...

Salam sejahtera,

Semalam semasa sedang makan malam, kami menerima tetamu yg tidak diundang.POLIS. Bersama mereka ada seorang budak lelaki yg bergari tangannya. Rupa-rupanya, itulah antara orang yg menceroboh rumah kami pada 4 Januari lalu. Dia mengaku dan menunjukkan tempat-tempat dia memanjat...Kesimpulannya, penjahat sudah tertangkap.

Apabila melihat muka budak itu, terbayang betapa muda usianya. Tapi...awas! jangan terpedaya dengan penampilan kerana menurut polis mereka ini bergiat aktif di sekitar daerah Papar. Sudah lebih 15 buah rumah mereka kerjakan. Duit haram tu dibawa ke cyber cafe...betapa budak2nya mereka.

Bagaimana agaknya dengan ibu bapa mereka ya? Kenapa mereka boleh sejahat itu? Nekad dan akhirnya...akhiran yg tidak menggembirakan.

Pada aku, aku bersyukur kerana mereka sudah ditangkap. Bersyukur kerana mereka tidak boleh lagi menganiaya orang walaupun buat masa ini (kerana akan datang kita tidak tahu), bersyukur kerana kepercayaan terhadap kerja polis terselamat. (Dulu...aku rasa diorang ni formaliti saja...)

Apa-apapun, kejahatan tetap akan kedapatan. Tuhan tu maha adil...esok atau lusa, harinya pasti tiba.

Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga.

Untuk mereka yg pernah teraniaya, jangan sekali-kali putus asa. Pasti ada hikmanya. Insyaallah.

0 comments: