BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, October 4, 2010

Kasih sayang..terlalu indah dan menyakitkan...

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera,

Kita pernah mendengar ungkapan kata 'dekat tapi jauh'...pernah mengalami keadaan tersebut? mungkin pernah, dan mungkin tidak. Atau mungkin ada yang mengalami situasi 'jauh tapi dekat'. Mungkin saja kan?

Kenapa saya tiba-tiba terasa 'dekat tapi jauh'??? ada kalanya saya terasa orang yang begitu dekat dengan saya, sebenarnya sangat jauh dari saya. Ada pula orang yang sebenarnya jauh, tetapi menjadi begitu dekat dengan saya. Keadaan ini adakalanya menyentuh rasa saya kerana sepatutnya orang yang dekat dengan kita, merekalah yang paling dekat dengan kita dan begitulah sebaliknya. Namun, lumrah hidup ini pelbagai...Tidak semua perkara perlu diberikan penjelasan, tidak semua soalan ada jawapannya...kan?

Apa-apapun keadaannya, saya amat bersyukur kerana saya masih berada dalam lingkungan insan-insan yang prihatin dan penyayang. Saya juga mengharapkan agar kasih sayang dan keprihatinan saya masih cukup banyak untuk dikongsikan dengan orang-orang di sekeliling saya. Orang putih kata...'love is sharing'.

Dalam pada itu, saya juga sering berdoa semoga kasih sayang yang ada akan berkekalan selamanya. Mudah-mudahan juga kasih sayang yang ada tidak putus asa dan kecewa sebaik bertemu dugaan yang mendatang dalam kehidupan. Mudah-mudahan saya tidak terlalu bertanya apa yang orang beri pada saya, sebaliknya melihat apa yang boleh saya berikan pada orang lain. Saya berkeyakinan bahawa segala sesuatu yang kita lakukan akan ada saja pulangannya. Saya memberikan kasih sayang seikhlasnya dan mudah-mudahan saya juga mendapat kasih sayang seikhlasnya. InsyaAllah.

0 comments: