BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, October 8, 2010

Terkadang...

Assalamualikum w.b.t dan salam sejahtera,

Terkadang, adakalanya hati yang terlalu manusia ini terasa ingin lari. Lari...jauh, dan menghilang. Terkadang, rasa yang terlalu hiba ini terasa ingin terbang. terbang...tinggi, dan menyepi. Bisakah aku berlari???bolehkah aku terbang??? Hmmmpph.

Terkadang, ingin saja menurut rasa dan kata hati. Namun, kemanusiaan itu jugalah yang mengingatkan betapa rasa boleh membawa binasa. Betapa hati boleh membawa mati. Maka...akhirnya, hakikatnya...aku masih berdiri di sini. Di tempat aku berpijak ini.

Meski terkadang aku merasa lelah dan payah, walau terkadang aku merasa sayu dan sendu, namun aku tahu aku masih wajib bersyukur, wajib mensyukuri segala-galanya. Inilah kehidupan, inilah kenyataan.

Lantaran hidup ini atas pilihan, aku memilih untuk terus menarikan rentak hidupku di sini. Aku yakin bahawa ada rahmat di sebalik segala ini. Aku yakin bahawa rasa resah, rasa sendu sayu itu lambat laun pasti berlalu. Mungkin nanti,... (mungkin...terus juga begini)Hmmmph. Segalanya berkemungkinan.

Pada detik yang payah ini...aku serahkan segalanya pada Yang Maha Mengetahui, andai inilah dugaanku...aku pasrah dan akan terus mencuba tabah. Demi sebuah kehidupan, demi sebuah keyakinan...Aku redha...InsyaAllah.

Aku berpaut pada...segala yang ku ada. Inilah dugaanku, inilah cabaran...dan aku pasti akan bertahan. Pasti...InsyaAllah.

0 comments: